Tuesday, August 17, 2010

. .

လိုင္စင္မဲ့ကား တန္ဖိုးျဖတ္ရာတြင္ ဝန္ထမ္းမ်ား လာဘ္စား

E-mail Print
Share/Save/Bookmark လိုင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကို တန္ဖုိးျဖတ္ အခြန္ေဆာင္ေစ၍ လိုင္စင္ လုပ္ေပးရာတြင္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈမ်ား ေပၚေပါက္ေနၿပီး ၀န္ထမ္း အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ တိုင္ၾကားၾကကာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား အၾကားတြင္လည္း မေက်နပ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

dkba-cars

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွတဆင့္ ျမန္မာျပည္တြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္မည့္ ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ)

“ျမ၀တီၿမိဳ႕မွာ လုိင္စင္မဲ့ ကားေတြကုိ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူလုပ္ၿပီး တန္ဖုိး သတ္မွတ္ အခြန္ ျဖတ္တာ။ ျပည္နယ္ အခြန္ဦးစီးမႉးနဲ႔
ၿမိဳ႕နယ္အခြန္ ဦးစီးမႉးၾကားမွာ ျပႆနာ တက္ကုန္တယ္။ အခု အဲဒီမွာ တုိင္ၾက ေတာၾကနဲ႔ လုိင္စင္မဲ့ကား အခြန္ေဆာင္ တာေတြ ခဏရပ္ ေနတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန (႐ံုးခ်ဳပ္)၊ စုံစမ္း စစ္ေဆးေရး ဌာနခြဲမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

ျပည္ပမွ တရားမဝင္ တင္သြင္းထားေသာ ယာဥ္မ်ားအား “ကာလတန္ဖိုး စိစစ္သတ္မွတ္ေရး အဖြဲ႔” တြင္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၄ ခု လက္ေအာက္မွ ဌာနခြဲမ်ား ပူးေပါင္း ပါဝင္သည္။

ယင္း ပူးေပါင္းထားသည့္ ဌာနခြဲမ်ားတြင္ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနက ဦးေဆာင္၍ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႔၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဘဏ္၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဦးစီး ဌာနတို႔က အဖြဲ႔ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္သည္။

လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ေရးအဖြဲ႔က စိစစ္တန္ဖုိးသတ္မွတ္ၿပီး ကားတန္ဖိုး၏ ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကုိ အခြန္ေဆာင္ေစရာတြင္ လုိင္စင္မဲ့ကားပိုင္ရွင္က လာဘ္ေငြ ေပးၿပီး ကားတန္ဖုိးကို ေလွ်ာ့ခ်သတ္မွတ္ေစျခင္းျဖင့္ အခြန္အနည္းငယ္သာ ေဆာင္ခြင့္ရေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးပမ္းရင္း ၀န္ထမ္းမ်ားအၾကား မေက်နပ္မႈမ်ား လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အခြန္ေဆာင္မည့္ ကားပုိင္ရွင္၊ ကားပြဲစားမ်ားက ၎တုိ႔ႏွင့္ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးေသာ ဌာနဆုိင္ရာ ၀န္ထမ္းမ်ားကို
ခ်ိတ္ဆက္ ေပးကမ္းၿပီး အခြန္ေဆာင္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ျပည္တြင္းအခြန္ ဦးစီးမႉးနဲ႔ ပိုင္တဲ့သူက ျပည္တြင္းအခြန္ ဦးစီးမႉးကုိ လာဘ္ထုိးၿပီး အခြန္နည္းနည္းပဲ ေဆာင္ရေအာင္လုပ္တယ္။
အေကာက္ခြန္ အရာရွိနဲ႔ ပုိင္တဲ့သူကလည္း အေကာက္ခြန္ အရာရွိကို လာဘ္ထုိးတယ္။ အဲဒီလုိပုံစံနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ေ၀စု မတည့္ၾကေတာ့တာ” ဟု အစုိးရ အရာရွိတဦးက ရွင္းျပသည္။

လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား အခြန္ေဆာင္သည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနႏွင့္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာန အၾကားတြင္ မေက်မနပ္မႈမ်ား ပိုမ်ားေနသည္ဟု သိရွိရသည္။

“တကယ္ဆုိ ဒီလုိင္စင္မဲ့ကား ဒဏ္ရုိက္တဲ့အလုပ္က အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနရဲ႕ အလုပ္။ ျပည္တြင္းအခြန္ဆုိတာ ရလာတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ေပၚမွာပဲ အခြန္ေကာက္ရတာ။ ျပည္တြင္းအခြန္က တရားမ၀င္ပစၥည္းေတြကို ဥပေဒနဲ႔အညီ ဘယ္လုိဒဏ္႐ိုက္ရ မယ္ဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေတာ့ ျပႆနာေတြ တက္လာတယ္။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ဒီထက္ပုိ ျပႆနာႀကီးလာမွာ” ဟု အေကာက္ခြန္ ဦးစီးမႉးတဦးက ဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ကလည္း အခြန္ေဆာင္ရန္လာေသာ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ ၎တုိ႔လက္ထဲသို႔ အပ္ႏွံၿပီးမွ အခြန္ေဆာင္ခြင့္ျပဳရန္ ကာလတန္ဖိုး စိစစ္သတ္မွတ္ေရး အဖြဲ႔ကို ဖိအားေပးေၾကာင္း သိရသည္။

“ရဲကဖမ္းဆီးလိုက္တဲ့ လုိင္စင္မဲ့ကားတစီး အခြန္ေဆာင္ၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ဖမ္းဆီးတဲ့ရဲအတြက္ အခြန္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ဆုေၾကးေပးရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရဲက အခြန္ေဆာင္မယ့္ ကားတုိင္းကုိ သူတို႔လက္ထဲ အပ္ေစခ်င္တယ္” ဟု
ျပည္တြင္းအခြန္ ဦးစီးဌာနမွ အရာထမ္းတဦးက ေျပာဆုိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ ျပည္တြင္းအခြန္ဦးစီးမႉး အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ႀကီး ေဇယ်ာသည္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္းၿပီး အခြန္ေဆာင္ရန္လာေသာ ကားတုိင္းကုိ ရဲဖမ္းဆီးကားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ အခြန္ေဆာင္ေစေၾကာင္း ကားပုိင္ရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟံသာ၀တီကားေစ်းကြက္မွ ကားပြဲစားတဦးက “တန္ဖုိးျဖတ္တဲ့ေစ်းက တသမတ္တည္းမရွိဘူး။ ေငြေပးရင္ နည္းတယ္။ ေငြမေပးရင္ အခြန္ တအားမ်ားတယ္။ မေက်နပ္တဲ့သူက တုိင္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

တခ်ဳိ႕ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ တန္ဖုိးသတ္မွတ္ရာတြင္ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းထက္ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားသည္ အခြန္မေဆာင္ဘဲ ေရွာင္တိမ္းကုန္ၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကားေစ်းကြက္တြင္ ကားေစ်းႏႈန္း အတက္အက်မရွိဘဲ တည္ၿငိမ္ေနၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္ ရပ္ဆုိင္းေနေၾကာင္း ကားပြဲစားမ်ားက ဆုိသည္။

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသမွ ေနာက္ဆံုးရရွိေသာ သတင္းမ်ားအရ နယ္စပ္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ား ရပ္ဆိုင္းေနသည့္တိုင္ မဲေဆာက္ဘက္မွ ကားစီးေရ ၂၀ ခန္႔ ျမန္မာဘက္ အျခမ္းသို႔ ဝင္ေရာက္လာေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment