Monday, June 28, 2010

. .

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ထြက္သြားလာႏိုင္ေရး အတြက္ ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္းကို ျပဳျပင္ရန္ ထိုင္းကုမၸဏီတစ္ခုက ကမ္းလွမ္း၊ ကမ္းလွမ္းခ်က္တြင္ ပါ၀င္

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ သေဘၤာႀကီးမ်ား၀င္ထြက္ သြားလာႏိုင္ေရး အတြက္ ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္းကုိ ျပဳျပင္ရန္ ထိုင္းကုမၸဏီတစ္ခုက တာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္သြားရန္ ကမ္းလႇမ္းထားေၾကာင္း သတင္းရရႇိပါသည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ river port တစ္ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရစူးနက္ေသာ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ေရာက္ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ျခင္း မရႇိေသးေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ Monkey point ဟုေခၚေသာ အတြင္းေသာင္ခံုႏႇင့္ Elephant point ဟုေခၚေသာ အျပင္ေသာင္ခံုမ်ား ပါရႇိေနရာ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ၀င္ေရာက္မည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားသည္ ပင္လယ္ဒီေရတက္ခ်ိန္ကိုေစာင့္၍ သြားလာရေၾကာင္း သိရသည္။
ဒါဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရႇိ၊ မရႇိ ျပန္ၿပီး ေလ့လာသြားရမႇာပါ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ ေသာင္ခံုႏႇစ္ခုကို တူးလိုက္ရင္ ေရစူးမ်ားတဲ့ သေဘၤာေတြ ၀င္ႏိုင္မႇာလား။ ဒီလိုလုပ္လို႔ ျမစ္ေၾကာင္းကို ဘယ္လို သက္ေရာက္လာမလဲ။ ေသာင္တူးတယ္ဆိုတာကလည္း လနဲ႔ခ်ီၾကာမႇာေလ ...္

''ရန္ကုန္ျမစ္မႇာ ေသာင္တူးတာကိုလည္း ဖိဖိစီးစီးသိပ္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ႏုန္းပို႔ခ်တာရယ္၊ ဧရာ၀တီျမစ္ကစီးတဲ့ ေရသိပ္မရေတာ့တာရယ္ေၾကာင့္ ေရအနက္နည္းသြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေသာင္ခံုေတြကလည္း ခံေနေတာ့ သေဘၤာႀကီးေတြဆို ေရတက္ခ်ိန္ေရာက္ရင္ေတာင္ ၀င္လို႔ မလြယ္ဘူး။ သေဘၤာေသးေတြေလာက္ပဲ ေရတက္ခ်ိန္ကို ေစာင့္ ၿပီးသြားလို႔ရတဲ့ အေနအထားရႇိတယ္''ဟု ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ျမစ္တြင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား သြားလာရ လြယ္ကူအဆင္ေျပ ေစရန္အတြက္ ထိုင္းကုမၸဏီတစ္ခုမႇ ျမစ္ေၾကာင္းျပဳျပင္ရန္ လာေရာက္ကမ္းလႇမ္းမႈမ်ား ရႇိေနၿပီး လက္ရႇိအခ်ိန္ထိမူ အဆိုပါကမ္းလႇမ္းမႈအား လက္သင့္ခံျခင္း ရႇိ၊ မရႇိ တိက်စြာ မသိရႇိရေသးေၾကာင္း သိရသည္။

''ထိုင္းကုမၸဏီက ရန္ကုန္ျမစ္ကို ျပဳျပင္ေပးမယ္ဆိုၿပီး ကမ္းလႇမ္းတာရႇိပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ျမစ္၀မႇာခံေနတဲ့ အတြင္းစည္းခံုနဲ႔ အျပင္စည္းခံု ေသာင္ခံုႏႇစ္ခုကို တူးထုတ္ပစ္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမစ္ေၾကာင္းေကာင္းဖို႔လည္း တျခားလိုအပ္တာေတြ လုပ္သြားမယ္လို႔လည္း ၾကားပါတယ္''ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏႇင့္ နီးစပ္သည့္အသိုင္းအ၀ိုင္း မႇ တာ၀န္ရႇိသူက ေျပာသည္။

အဆိုပါ ကမ္းလႇမ္းခ်က္တြင္ ပါရႇိသည့္ လုပ္ေဆာင္မည့္အခ်က္မ်ားႏႇင့္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည့္ အက်ဳိး အျပစ္မ်ားအား ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရႇင္မ်ားက ေလ့လာမႈျပဳလုပ္ရန္လည္း ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ေလ့လာမႈျပဳလုပ္မည့္ ပညာရႇင္မ်ားတြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္ စသည္တို႔မႇ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား ပါ၀င္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

''ထိုင္းကုမၸဏီက ေျပာလာတဲ့ အခ်က္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ဒါဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရႇိ၊ မရႇိ ျပန္ၿပီး ေလ့လာသြားရမႇာပါ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ ေသာင္ခံုႏႇစ္ခုကို တူးလိုက္ရင္ ေရစူးမ်ားတဲ့ သေဘၤာေတြ ၀င္ႏိုင္မႇာလား။ ဒီလိုလုပ္လို႔ ျမစ္ေၾကာင္းကို ဘယ္လို သက္ေရာက္လာမလဲ။ ေသာင္တူးတယ္ဆိုတာကလည္း လနဲ႔ခ်ီၾကာမႇာေလ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဒါေတြကို သံုးသပ္ေလ့လာသြားမႇာပါ''ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသိုလ္မႇ ဆရာတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ လက္ေအာက္ရႇိ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမ်ားအား ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျပဳမႈႏႇင့္အတူ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းရႇိ အတြင္းစည္းခံုႏႇင့္ အျပင္စည္းခံု ေသာင္တူးျခင္းလုပ္ငန္း၊ ေရလမ္းေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားသို႔ ကန္ထ႐ိုက္စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ၀င္ေရာက္၊ ထြက္ခြာ သြားလာေနသည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သေဘၤာမ်ားထံမႇ ျမစ္ေၾကာင္းထိန္းသိမ္းခ ျပန္လည္ေကာက္ခံသြားရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပပါရႇိထားသည္။

No comments:

Post a Comment